Modemakt

   Kläder har vi verken för att hålla oss varma eller för att dölja vår nakenhet. Nej, kläder är en del av människans natur, något som definerar vilka vi är. Antingen helt omedvetet eller högst medvetet, oftast det senaste. Med hjälp av de kläder vi sätter på oss visar vi andra nationalitet och grupptillhörighet, ekonomisk och social, ålder och kön. Kläder har alltid avslöjat var du hör hemma och vem du är, kanske inte nu lika uppenbart som förr.
   Hur kan de kläder vi hade på oss för några år sedan helt plötsligt vara så fula och fullt omöjliga att ha på sig? Vad är det som gör att vi så snabbt kan ända syn på vad som snyggt och klädsamt och till och med vilja ändra vår kroppsform? Men självklart är det modet, men vem bestämmer vad som är mode? Att definera mode är svårare än man tror.
   "Mode kan inte vara tidlöst, då är det inte mode."  / Kekke Stadin


   Hej, kul att du har hittat hit! Detta är min blogg där jag skriver vad jag tycker är snyggt. Men också vad som verkligen är mode just nu, både när det gäller skor och kläder, men också hår och smink. Ni kommer även få en hel del tips om accessoarer, allt från hårsmycken till nagellack. Varje vecka kommer jag att utse en kändis som jag tycker har fått på sig en ursnygg outfit, även tips om var ni kan hitta liknande grejer. Någon gång ibland kommer jag att lägga upp en snygg outfit från de dyra designmärkerna och en liknande från budgetkedjorna. Ni kommer även få se enstaka klädesplagg eller accesoarer och tips om hur ni kan matcha med annat. Jag kommer också att tipsa er om bra modebloggar, berätta vem jag tycker är den snyggast klädda just nu, vem som bode ta och skaffa sig en spegel och hur ni ska göra för att piffa upp en tråkig outfit med coola accesoarer.

Hope you like it! Cya




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0