Stylish

Visste ni att jag i vanliga fall har extensions? Fast det har jag inte nu för att låta mitt hår vila, men kommer sätta i det så fort jag har toppat mitt egna hår. Åå, vad skönt det ska bli.. Älskar att ha långt och tjockt hår..
Oj juste, för er som inte vet är extensions löshår. Fast det är riktigt hår från männiksor, faktiskt från Indien. Detta kan sättas in på många olika sätt.

  • Keratinvax, det är faktiskt inte så jättebra, inte skönt heller. Okej, ska förklara mig här, med keratinvax är ditt löshår otagbart och allt efetrsom ditt hår växer kommer dina extensionsslingor att åka ner och sitta långt ifrån hårfestet där det är meningen att dom ska vara. Detta gör det otroligt svårt för dig att hålla ditt hår rent och snyggt. Du kommer också att ha svårt för att dölja keratinglumparna, detta gör det svårt att ha hög tofs, det gör de också väldigt svårt att borsta håret. När du sedan ska ta ut dina extensions ungefär tre månader senare kommer du inte kunna återanvända håret utan måste köpa nytt... Vilket är onödligt eftersom det antagligen inte är så slitet och skulle kunnas använda igen. + att när du tar ut slingorna kommer ditt hår där du haft keratin vara så jävla tovigt så det finns inte. Det gör svinont att borsta ut...
  • Här sätts löshåret fast med metallringar, mycket effektivare. För det första så kan du lätt flytta upp extensionsena när dom kommer för långt ner, vilket gör att det alltid ser snyggt och välvårdat ut = folk tror det är ditt eget hår. Du kan även ta ut det när du vill och återanvända håret eftersom det inte är förstört där du sätter fast det.
  • Klipps, detta måste tas ut varje kväll och sättas i igen varje morgon.... Låter det jobbigt? Tänk på hur fult det är med stora klämmor i håret för att de ska sitta fast, och hur obekvämt det måste vara. Kliigt också kan jag tänka mig.


Här sitter löshåret fast med keratinvax.

Jag har prövar både keratinvax och metallringar och metallringar är så mycket bättre. Detta hår kan återanvändas och du kan ha det hur länge som helst eftersom du kan flytta upp håret allt eftersom ditt egna växer. Men med keratin måste du byta efter sisådär tre månader. Kanske till och med innan det, beroende på hur du behandlar ditt hår. Du msåte alltså betala 5000 kr ungefär fyra gånger om året om du ska ha keratin. Och efter att du har haft extensions en gång, kan du inte bara sluta. Du kommer att bli beoende, om du ogillade ditt hår så mycket så att du valde löshår kommer du definitivt inte tycka om det efter. Tro mig jag vet. Men med metallringar betalar du bara 1500 kr eftersom detta är så lätt att din mamma kan fixa det på dig helt själv! Och ja, klipps... Vem fan tar på sig det frivilligt? Både fullt och obekvämt! Aja, nu har jag babblat klart om det. Nu ska ni få se bilder på mig i långt hår!:)


Kommentarer
Postat av: axel h

Jättefina bilder!! :D

2010-08-01 @ 00:48:11
Postat av: axel h

Hur orkade du skriva hela den långa texten? Måste varit jättejobbit juh :)

2010-08-01 @ 11:25:27
Postat av: annika

det ser ut som ditt eget hår :o såg inte alls ut som det var löshår !

hade själv tänk mig att skaffa löshår, men nu när jag läste din text så är jag mer villig att ta metoden med metallringar, har du det själv eller ? :)

2011-03-09 @ 20:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0